Motto

„Ziarul nostru a făcut totdeauna, dela întemeere până astăzi, şi va face şi în viitor politică de apropiere, de înţelegere, de aplanare a divergenţelor [...] Întemeetorul ziarului nostru, Marele Şaguna, ne-a îndemnat şi ne-a impus să facem politica aceasta, singură corespunzătoare puterilor noastre”

miercuri, 25 iunie 2014

In memoriam PĂRINTELE PROTOPOP GREGORIU CERNEA (1931-2014)

Pr. Mihai Naicu (Protopop Agnita)


Născut la data de 27 decembrie 1931 în comuna Bruiu, judeţul Sibiu, din părinţii Grigore şi Victoria Cernea, a fost al patrulea copil din cei 10 fraţi, 5 băieţi şi 5 fete, din care au rămas în viaţă 7 fraţi şi surori.

De multe ori ne spunea că a avut o copilărie frumoasă, fără prea multe griji, că i-a plăcut să cânte de copil în strana bisericii din satul natal şi că pe la vârsta de 12 ani era şi crâsnic, şi clopotar, şi cântăreţ în strană, dar cea mai mare dorinţă era să devină preot.
Şcoala primară a făcut-o în satul natal (1939-1946), a urmat apoi timp de doi ani cursurile Şcolii de cântăreţi bisericeşti „Dimitrie Cunţan” din Sibiu.
În anul 1952 a fost admis la Institutul Teologic de Grad Universitar din Sibiu, pe care l-a absolvit în anul 1956. În anul 1951 s-a căsătorit cu Voichiţa Berghea din Bruiu, iar la 25 martie 1954, pe când era încă student la Teologie, a fost hirotonit diacon pe seama capelei Institutului Teologic din Sibiu, de către mitropolitul Nicolae Bălan, care i-a spus: „Să vii să te fac diacon pentru că îmi place cum cânţi”. În anul 1956 a fost numit preot paroh la Dealu Frumos, parohie pe care a păstorit-o până în anul 1961, când, prin transfer, se întoarce în satul natal, la Bruiu-Şomartin, unde a activat ca preot paroh aproape 15 ani. La 1 ianuarie 1976 a fost numit de către mitropolitul Nicolae Mladin preot paroh la parohia Agnita I şi protopop al Protopopiatului Agnita. Până în anul 2004 şi-a îndeplinit această misiune de protopop cu multă responsabilitate. În 2004 s-a retras din funcţia de protopop, din cauza unor suferinţe care au început să apară încă din anul 2002, dar a rămas preot paroh la Agnita I până în noiembrie 2007, când s-a pensionat. Dumnezeu i-a binecuvântat viaţa de familie cu trei copii: Angela, Marius (decedat la 6 săptămâni) şi Olimpiu.
La împlinirea vârstei de 80 de ani, într-un interviu pe care i l-am luat pentru foaia Ortodoxia pe Valea Hârtibaciului, ne spunea atât de frumos: „Relaţiile mele cu credincioşii din parohiile pe care le-am păstorit au fost excelente. Nu am avut nicio discuţie în contradicţie, nu am avut niciun reproş de a face cuiva, deşi poate uneori era cazul. Mi-am făcut datoria, i-am iubit pe oameni şi au rămas mereu în sufleul meu”.
A botezat peste 2000 de prunci, a cununat peste 1500 de tineri şi a condus pe ultimul drum al acestei vieţi peste 1800 de credincioşi.
Pentru întreaga sa activitate a fost distins cu rangul bisericesc de iconom stavrofor, iar Primăria Oraşului Agnita i-a acordat titlul de cetăţean de onoare